Több mint egymillió ember fedezte fel Jókai titkait a közmédia kampányában

 

Sikerrel zárult a közmédia 14 héten át tartó Jókai 200 címmel meghirdetett különleges edukatív aktivitása. A Duna és az M5 kulturális csatorna közösségi média oldalain megvalósult kampányt kiemelt érdeklődés övezte: a Jókai Mór születésének 200. évfordulója alkalmából közzé tett tartalmakon keresztül több mint egymillióan fedezhették fel Jókai „kincseit”.

Különleges kampánnyal tisztelgett Jókai Mór munkássága és irodalmi öröksége előtt a közmédia. A februárban meghirdetett 14 héten át tartó aktivitás nem csupán játék, hanem egyedülálló ismeretterjesztő kezdeményezés is volt: a közmédia ismert műsorvezetői – köztük Petrovics-Mérei Andrea, Rátonyi Kriszta, Pató Márton, és sokan mások, hetente rendhagyó, izgalmas, ritkán hallott érdekességeket osztottak meg Jókai életéről, munkásságáról és személyes világáról.

videókhoz kapcsolódó heti kérdések a játékosokat nemcsak gondolkodásra és kutakodásra késztették, hanem mélyebb betekintést is adtak az író gazdag életművébe, – legyen szó a legendás Jókai-tollról, szerelmi életéről, vagy épp szenvedélyes kertészeti hobbijáról. A játék során olyan információkhoz jutottak a résztvevők, amelyek tankönyveken túlmutatóan, élményszerűen vitték közelebb a ma élő nemzedékhez Jókait mint írót, embert, korának meghatározó alakját.

A kampány értékes nyereményekkel is kecsegtetett, a legnagyobb nyeremény azonban kétségkívül az volt, hogy a résztvevők új, élményszerű nézőpontból ismerhették meg Jókai Mór alakját.

Jókai 200 játék sikere jól mutatja, mekkora igény van az irodalmi örökség modern, közösségi formában történő bemutatására. A játék arra is rámutatott, hogy a Duna és az M5 kulturális csatornák egész évben érték- és tudásközvetítő, közösségépítő tartalmakat kínálnak.

Borítókép: MTVA